Kampania została zainicjowana przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wspólnie z Instytutem Transportu Samochodowego. Partnerami przedsięwzięcia są: Firma Neptis S.A. – operator znanego wśród kierowców komunikatora Yanosik, Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, Polski Związek Motorowy, firma DEKRA Polska Sp. z o.o., Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji, sieć stacji Speed Car Sp. z o.o., firma Screen Network S.A. oraz Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
W czasie briefingu nadkom. Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji oraz przedstawiciele instytucji, które włączyły się w kampanię przypominali, że nieprawidłowe oświetlenie pojazdu ma nie tylko negatywny wpływ na komfort jazdy, ale może prowadzić do tragicznych w skutkach sytuacji na drogach.
W okresie jesiennym, kiedy wcześnie zapada zmrok i pogarszają się warunki atmosferyczne, sprawne, prawidłowo wyregulowane światła nabierają szczególnego znaczenia. Między innymi pozwalają kierowcy wcześniej dostrzec przeszkodę znajdującą się na drodze czy też pieszego poruszającego się jezdnią lub poboczem.
Z uwagi na to, iż prawidłowe działanie świateł wymaga profesjonalnej oceny, w ramach kampanii odbędą się ogólnopolskie „dni otwarte” na stacjach kontroli pojazdów, na których kierowcy będą mieli możliwość bezpłatnego sprawdzenia świateł w swoich pojazdach.
Będą to stacje: funkcjonujące pod patronatem Instytutu Transportu Samochodowego, zrzeszone w Polskiej Izbie Stacji Kontroli Pojazdów, należące do Holdingu Polskiego Związku Motorowego, a także stacje Dekra Polska Sp. z o.o. i sieci stacji Speed Car Sp. z o.o. Swoją stację diagnostyczną udostępni również Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji oraz Instytut Transportu Samochodowego.
Sprawdzenia zaplanowano w dniach: 21 i 28.10, 18.11 oraz 9.12.2023 r. Zainteresowanym pomoże aplikacja Yanosik, która „doprowadzi” kierowcę do najbliższej stacji kontroli wspierającej kampanię.
Pełny wykaz SKP będzie można również znaleźć na stronie internetowej policja.pl, dlakierowcow.policja.pl, www.its.waw.pl, na stronach jednostek terenowych Policji oraz na stronie yanosik.pl/dobre-swiatla.
Dodatkowo kampania będzie promowana, poprzez emisję spotu, na ekranach firmy Screen Network S.A., co umożliwi dotarcie do jeszcze szerszej grupy uczestników ruchu drogowego.
Ponadto, policjanci ruchu drogowego, będą przeprowadzać na terenie kraju działania kontrolno-prewencyjne, podczas których zwrócą szczególną uwagę na światła pojazdu.
Źródło: policja.pl