59-letni mieszkaniec powiatu lublinieckiego zgłosił się do Komendy Powiatowej Policji w Zgorzelcu i powiadomił o dokonanym na jego szkodę oszustwie. Mężczyzna padł ofiarą przestępców, którzy podszywając się pod pracowników banku przekonali go, że jego środki zgromadzone na koncie są zagrożone i należy je przelać na inny rachunek bankowy. Niestety 59-latek uwierzył w przedstawioną mu historię i przekazał przestępcom około 90 kodów BLIK, dane do logowania do bankowości elektronicznej, a także zatwierdził dodanie nowego „zaufanego” urządzenia do swojego konta bankowego.
W dalszej kolejności, kierując się poleceniami oszustów, dokonał wypłaty gotówki z bankomatu, a następnie wpłacił ja z powrotem we wpłatomatach – wszystko zgodnie z rzekomymi „instrukcjami zabezpieczającymi środki”.
W rezultacie stracił niemal 200 tytsięcy złotych.
Pamiętaj! Policja i bank nigdy:
– nie proszą o podanie loginów i haseł do konta bankowego;
– nie żądają kodów BLIK,
– nie proszą o wypłacenie gotówki i wpłacenie jej na inne konta;
– nie nakłaniają do dodawania urządzeń zaufanych.
Jeżeli ktoś telefonicznie informuje Cię o rzekomym włamaniu na konto, straszy utrata środków lub naciska na szybkie działanie, lub prosi o dane logowania lub wykonanie podejrzanych przelewów, natychmiast się rozłącz. Następnie zadzwoń do swojego banku, korzystając z numeru podanego na oficjalnej stronie i poinformuj o całej sytuacji.
Nie daj się zmanipulować! Twoje bezpieczeństwo finansowe zależy od Twojej czujności.
nadkom. Agnieszka Goguł
Oficer Prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Zgorzelcu