SULIKÓW – Zimowe utrzymane dróg na terenie Gminy Sulików w 2025 roku

15 listopada 2024 roku ogłoszony został przetarg na zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w Gminie Sulików w 2025 roku.

You are currently viewing SULIKÓW – Zimowe utrzymane dróg na terenie Gminy Sulików w 2025 roku

Przetarg podzielono, śladem lat ubiegłych, na 5 części:

Część nr 1 – na terenie miejscowości: Studniska Dolne i Studniska Górne;

Część nr 2 – na terenie miejscowości: Mała Wieś Dolna, Mikułowa i Sulików;

Część nr 3 – na terenie miejscowości: Bierna, Mała Wieś Górna, Miedziana, Radzimów Dolny
i Radzimów Górny;

Część nr 4 – na terenie miejscowości: Skrzydlice, Wilka, Wrociszów Dolny, Wrociszów Górny;

Część nr 5 – na terenie miejscowości: Stary Zawidów i Wielichów.

W wyniku przetargu:

  •   na część nr 1 wyłoniono wykonawcę: Negra Krzysztof Kasza ze Studnisk Dolnych,
  • na część nr 2 i 3 unieważniono przetarg z uwagi na brak ofert,
  • na część nr 4 i 5 wyłoniono wykonawcę: Farma CZ Sp. z o.o. ze Starego Zawidowa.

 

 

27 listopada 2024 roku dla części 2 i 3 ponownie ogłoszony został przetarg. Do obu części przystąpił ten sam Wykonawca. Ze względów formalnych tj. Wykonawca nie przedłożył wymaganych dokumentów w wyznaczonym terminie, oferta została odrzucona. Z uwagi na brak innych ofert dla ww. części przetarg został unieważniony.

W związku z zaistniałą sytuacją zimowe utrzymanie dróg na część 2 i 3 zlecono w miesiącu styczniu 2025 rok firmie Farma CZ Sp. z o.o. ze Starego Zawidowa. Jednocześnie ogłoszono kolejny przetarg celem zawarcia umowy na zimowe utrzymanie dróg dla obu części.

W 2025 roku wprowadzono zmiany w szczegółowym przedmiocie umowy. Zmiany w obecnie obowiązujących umowach uszczegóławiają obowiązki Wykonawcy oraz doprecyzowują rodzaj materiału, który należy używać do zapobiegania i likwidacji gołoledzi, zgodnie z poniższym:

„Wykonawca zobowiązuje się w okresie obowiązywania umowy do zapewnienia bezpiecznych warunków poruszania się pojazdów  po ulicach w okresie zimy poprzez:

a)    zapobieganie powstaniu gołoledzi;

b)    zapobieganie przymarzania śniegu do nawierzchni – rozsypywanie w momencie rozpoczęcia opadów śniegu na jezdnie ww. ulic czystej soli lub mieszanki soli z piaskiem;

c)    usuwanie świeżego opadu śniegu z jezdni ulic, kiedy jego ilość zaczyna stanowić znaczne utrudnienie w ruchu pojazdów lub po wystąpieniu opadów nocnych, przed momentem wystąpienia znaczniejszego ruchu pojazdów w celu zapobieżenia ubiciu leżącego śniegu i trudności z jego usunięciem;

d)    zapobieganie powstawania lodowicy tj. wykonaniu niezbędnych prac ułatwiających grawitacyjne odprowadzanie wody z nawierzchni jezdni/ zapewnienie odpływu wody
z topniejącego śniegu do studzienek ściekowych/ oraz usuwaniu z nawierzchni topniejącego śniegu przed spodziewanym obniżeniem się temperatury powietrza poniżej 0º C;

e)    likwidację gołoledzi i śliskości zimowej – wystąpienie śliskości – posypywanie miejsc niebezpiecznych /spadki pow. 2%, skrzyżowania, przystanki autobusowe/  w przypadku lodowicy – materiałami uszorstniającymi w sposób ciągły.

f)     zaopatrzenie we własnym zakresie w środki do zwalczania śliskości zimowej zgodne
z polskimi normami oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 27 października 2005 r.
w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230 poz. 1960):

1)    Materiał do uszorstniania lodu lub zlodowaciałego śniegu:

·        piasek o uziarnieniu do 2 mm /do 5 mm/,

·        jednorodna mieszanka piasku z solą o składzie wagowym 96-97% kruszywa i 3-4% soli.

2)    Materiał do zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości zimowej:

·        sól kamienna /NaCl/ wg PN-66/6-92008,

·        sól drogowa wg PN/C-92008,

·        chlorek wapnia techniczny /77-80% CaCl2/,

·        solanka wg BN-65/6011-07,

·         jednorodna mieszanina soli z chlorkiem wapnia w stos.wag.19:1,

·         mieszanka NaCl z CaCl2 lub MgCl2 w stos wag. 3:1 lub 2:1.

3)    Materiały do uszarstniania ubitego śniegu:

·        piasek lub inne kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,

·        jednorodne mieszaniny tych kruszyw z solą w proporcjach 97-96% do 3-4% wagowo.

4)    Kruszywo stosowane do uszarstnienia nawierzchni nie powinno być zbyt łamliwe,      nie może zawierać zanieczyszczeń iglastych, gliniastych. Jednorodność uziarnienia kruszywa zapewnia większą równomierność pokrycia nawierzchni podczas posypywania.”

Źródło: sulikow.pl

Loading

Dodaj komentarz

Reklama
Reklama