Przetarg podzielono, śladem lat ubiegłych, na 5 części:
Część nr 1 – na terenie miejscowości: Studniska Dolne i Studniska Górne;
Część nr 2 – na terenie miejscowości: Mała Wieś Dolna, Mikułowa i Sulików;
Część nr 3 – na terenie miejscowości: Bierna, Mała Wieś Górna, Miedziana, Radzimów Dolny
i Radzimów Górny;
Część nr 4 – na terenie miejscowości: Skrzydlice, Wilka, Wrociszów Dolny, Wrociszów Górny;
Część nr 5 – na terenie miejscowości: Stary Zawidów i Wielichów.
W wyniku przetargu:
- na część nr 1 wyłoniono wykonawcę: Negra Krzysztof Kasza ze Studnisk Dolnych,
- na część nr 2 i 3 unieważniono przetarg z uwagi na brak ofert,
- na część nr 4 i 5 wyłoniono wykonawcę: Farma CZ Sp. z o.o. ze Starego Zawidowa.
27 listopada 2024 roku dla części 2 i 3 ponownie ogłoszony został przetarg. Do obu części przystąpił ten sam Wykonawca. Ze względów formalnych tj. Wykonawca nie przedłożył wymaganych dokumentów w wyznaczonym terminie, oferta została odrzucona. Z uwagi na brak innych ofert dla ww. części przetarg został unieważniony.
W związku z zaistniałą sytuacją zimowe utrzymanie dróg na część 2 i 3 zlecono w miesiącu styczniu 2025 rok firmie Farma CZ Sp. z o.o. ze Starego Zawidowa. Jednocześnie ogłoszono kolejny przetarg celem zawarcia umowy na zimowe utrzymanie dróg dla obu części.
W 2025 roku wprowadzono zmiany w szczegółowym przedmiocie umowy. Zmiany w obecnie obowiązujących umowach uszczegóławiają obowiązki Wykonawcy oraz doprecyzowują rodzaj materiału, który należy używać do zapobiegania i likwidacji gołoledzi, zgodnie z poniższym:
„Wykonawca zobowiązuje się w okresie obowiązywania umowy do zapewnienia bezpiecznych warunków poruszania się pojazdów po ulicach w okresie zimy poprzez:
a) zapobieganie powstaniu gołoledzi;
b) zapobieganie przymarzania śniegu do nawierzchni – rozsypywanie w momencie rozpoczęcia opadów śniegu na jezdnie ww. ulic czystej soli lub mieszanki soli z piaskiem;
c) usuwanie świeżego opadu śniegu z jezdni ulic, kiedy jego ilość zaczyna stanowić znaczne utrudnienie w ruchu pojazdów lub po wystąpieniu opadów nocnych, przed momentem wystąpienia znaczniejszego ruchu pojazdów w celu zapobieżenia ubiciu leżącego śniegu i trudności z jego usunięciem;
d) zapobieganie powstawania lodowicy tj. wykonaniu niezbędnych prac ułatwiających grawitacyjne odprowadzanie wody z nawierzchni jezdni/ zapewnienie odpływu wody
z topniejącego śniegu do studzienek ściekowych/ oraz usuwaniu z nawierzchni topniejącego śniegu przed spodziewanym obniżeniem się temperatury powietrza poniżej 0º C;
e) likwidację gołoledzi i śliskości zimowej – wystąpienie śliskości – posypywanie miejsc niebezpiecznych /spadki pow. 2%, skrzyżowania, przystanki autobusowe/ w przypadku lodowicy – materiałami uszorstniającymi w sposób ciągły.
f) zaopatrzenie we własnym zakresie w środki do zwalczania śliskości zimowej zgodne
z polskimi normami oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 27 października 2005 r.
w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230 poz. 1960):
1) Materiał do uszorstniania lodu lub zlodowaciałego śniegu:
· piasek o uziarnieniu do 2 mm /do 5 mm/,
· jednorodna mieszanka piasku z solą o składzie wagowym 96-97% kruszywa i 3-4% soli.
2) Materiał do zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości zimowej:
· sól kamienna /NaCl/ wg PN-66/6-92008,
· sól drogowa wg PN/C-92008,
· chlorek wapnia techniczny /77-80% CaCl2/,
· solanka wg BN-65/6011-07,
· jednorodna mieszanina soli z chlorkiem wapnia w stos.wag.19:1,
· mieszanka NaCl z CaCl2 lub MgCl2 w stos wag. 3:1 lub 2:1.
3) Materiały do uszarstniania ubitego śniegu:
· piasek lub inne kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
· jednorodne mieszaniny tych kruszyw z solą w proporcjach 97-96% do 3-4% wagowo.
4) Kruszywo stosowane do uszarstnienia nawierzchni nie powinno być zbyt łamliwe, nie może zawierać zanieczyszczeń iglastych, gliniastych. Jednorodność uziarnienia kruszywa zapewnia większą równomierność pokrycia nawierzchni podczas posypywania.”
Źródło: sulikow.pl