Dlaczego gadżet reklamowy jest trendy?
Firmowe gadżety reklamowe są trendy. Co do tego nikt nie powinien mieć wątpliwości. Dlaczego tak jest? Odpowiedź jest prosta: stały się one czymś więcej niż tylko narzędziem reklamy. Przeznaczenie tych artykułów jest bardzo szerokie i obejmuje:
● promocję firmy (czyli szeroko pojętą reklamę),
● poprawę komfortu życia,
● zwiększenie efektywności pracy,
● podkreślenie roli dotychczasowej współpracy,
● nagrodzenie za dobre wyniki w pracy itd.
Jednym słowem – gadżet reklamowy nie jest już wyłącznie czymś, co od czasu do czasu ma generować kontakty marketingowe. Ma być to raczej urządzenie lub akcesorium, które staje się integralną częścią czyjegoś życia.
Jak dzielimy gadżety reklamowe?
Trudno podzielić gadżety reklamowe na konkretne podgrupy, gdyż jest ich bardzo dużo. Łatwiej przypisać je do określonych kategorii pod kątem ich zastosowania. Zgodnie z tym podziałem mamy uniwersalne gadżety firmowe (np. kubki, długopisy, papeterię), artykuły specjalistyczne, biurowe, a także odzieżowe, elektroniczne lub… spożywcze.
Artykuły reklamowe możemy również posegregować pod kątem materiału wykonania. Najczęściej spotykaną grupą będą tu oczywiście tworzywa sztuczne (zarówno w kontekście elektroniki, jak i np. odzieży). Oprócz nich możemy również wyróżnić gadżety wykonane ze skóry, ceramiki i tektury. Warto dodać, że wybór odpowiedniego materiału będzie miał wpływ na to, jaka technika nadruku zostanie w przypadku danego gadżetu zastosowania.
Cechy idealnego gadżetu reklamowego
1. Gadżet musi się na długo zapisać w pamięci obdarowanej osoby. Cukierki i inne przekąski pozostawią po sobie miłe wrażenie, ale elektronika (np. pendrive, powerbank) zostaną ze swym użytkownikiem na dłużej i znacznie zwiększą popularność marki.
2. Gadżet idealny musi być przydatny. Dlatego na Gratisownia.pl tak dużą popularnością cieszy się odzież reklamowa. Ma ona najczęściej postać kurtek, T-shirtów, a także kamizelek i wielu innych elementów garderoby.
3. Przekaz, jaki niesie ze sobą dany gadżet, musi być jasny, czytelny i rzeczowy. Najlepiej, jeśli umieszczone na nim treści nawołują do pewnej interakcji z marką, takich jak np. wypełnienie formularza, telefon, wizyta na stronie WWW itd.
4. Gadżet musi charakteryzować się właściwym stosunkiem kosztu do efektu. Zależy nam przecież, aby przeprowadzona w ten sposób kampania reklamowa była skutecznym narzędziem promocyjnym, a nie marnotrawieniem firmowych środków.
5. Najlepiej, jeśli dany artykuł można wszędzie zabrać ze sobą. Nie ważne, czy jest to nośnik pamięci, kubek termiczny, czy też długopis. Ważne, aby był on zawsze blisko nas i tym samym zwracał na siebie uwagę.
Jak widać, gadżety firmowe to temat rzeka. Dlatego wykorzystanie ich jako rentownego narzędzia promocyjnego wiąże się z wieloma wyzwaniami.