Nowoczesna usługa ZUS: e-wizyta
ZUS wychodzi naprzeciw potrzebom swoich klientów, oferując nowoczesną formę kontaktu – e-wizyty. To wygodne rozwiązanie dla osób starszych, chorych, mieszkających za granicą lub po prostu ceniących swój czas.
Spotkanie z konsultantem ZUS w formie online można odbyć z dowolnego miejsca, a rezerwacja zajmuje zaledwie kilka minut. Aby skorzystać z tej usługi, wystarczy mieć dostęp do internetu oraz urządzenie z kamerą, takie jak smartfon, tablet lub komputer. W artykule wyjaśniamy, jak umówić się na e-wizytę i kto może z niej skorzystać.
Czym jest e-wizyta w ZUS i kto może z niej skorzystać?
Dzięki połączeniu wideo, na przykład za pomocą smartfona, można porozmawiać z konsultantem ZUS, nie wychodząc z domu, a nawet będąc poza miejscem swojego zamieszkania. W ten sposób zainteresowani mogą uzyskać informacje na temat emerytur i rent krajowych oraz międzynarodowych, świadczenia wspierającego, tzw. renty wdowiej, zasiłków, zwolnień lekarskich, PUE/eZUS, ulg i umorzeń, a także ubezpieczeń, składek oraz świadczeń dla rodzin.
– Usługa ta jest szczególnie przydatna dla osób, które mieszkają za granicą lub są chore i nie mogą wybrać się osobiście do ZUS. To tak naprawdę bardzo dobra forma kontaktu dla każdego klienta, by uzyskać poradę eksperta ZUS. Dzięki temu oszczędzamy czas i pieniądze na dojazd do placówki. Co więcej taką rozmowę online możemy umówić w języku migowym PIM. Wideorozmowa z pracownikiem ZUS jest również dostępna dla osób niewidzących i niedowidzących –– mówi Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim.
Osoby starsze oraz te, które potrzebują szczególnej opieki, mają możliwość skorzystania z e-wizyty w towarzystwie członka rodziny lub opiekuna faktycznego bądź prawnego. Rezerwując e-wizytę, wystarczy podać dane opiekuna, który weźmie udział w rozmowie online.
Jak umówić się na e-wizytę z pracownikiem ZUS?
E-wizytę można zarezerwować:
- na stronie zus.pl,
- za pośrednictwem aplikacji mZUS oraz
- aplikacji mObywatel.
Podczas rezerwacji należy wybrać temat e-wizyty, wpisać kod pocztowy miejsca zamieszkania, a w przypadku płatników składek – kod pocztowy siedziby firmy. Następnie należy wybrać dogodny termin (w dni robocze w godzinach 9.00-14.00), podać adres e-mail i zarezerwować e-wizytę. Warto zaznaczyć, że rezerwując spotkanie online z pracownikiem ZUS za pomocą aplikacji mObywatel lub mZUS, klient nie musi podawać swojego imienia i nazwiska ani numeru PESEL, co jest wymagane przy rezerwacji przez stronę zus.pl.
Po dokonaniu rezerwacji e-wizyty klient otrzyma standardowo wiadomość e-mail z potwierdzeniem rezerwacji wideorozmowy oraz linkiem do spotkania z konsultantem. Na podany adres e-mail zostanie również wysłane przypomnienie o e-wizycie, a jeśli podczas rezerwacji klient podał numer telefonu, otrzyma dodatkowo SMS z przypomnieniem.
Jak nawiązać połączenie z konsultantem ZUS?
W dniu spotkania o wyznaczonej godzinie należy kliknąć w otrzymany wcześniej link do spotkania z konsultantem. Otworzy się okno przeglądarki internetowej, a połączenie wideo zostanie nawiązane. Jeśli klient zarezerwował e-wizytę za pośrednictwem aplikacji mObywatel, może połączyć się z konsultantem ZUS bezpośrednio z aplikacji, klikając przycisk „Dołącz do spotkania”.
– Jeśli w wybranym przez nas dniu i godzinie nie możemy skorzystać z wideorozmowy, pamiętajmy, aby ją anulować. Można to zrobić, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail. Dzięki temu inna osoba będzie miała możliwość skorzystania z tego terminu – wskazuje rzeczniczka.
Źródło: infor.pl