W erze cyfryzacji, gdzie e-maile zastępują tradycyjne listy, wyniki te mogą być zaskakujące. Szczególnie, że w ciągu najbliższych dwóch lat planowane jest zastąpienie papierowej korespondencji urzędowej przez e-doręczenia – zauważa tytuł. Jednak jak pokazuje badanie, Polacy nadal cenią wymianę informacji za pośrednictwem usług pocztowych, mimo że prywatna korespondencja praktycznie już nie istnieje.
Dzisiaj częściej otrzymujemy listy, niż je wysyłamy. Większość z nich, bo aż 65 proc., stanowią ulotki reklamowe, a 39 proc. to rachunki za prąd i gaz – wynika z danych Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna. Ponad jedna trzecia ankietowanych przyznała, że w ostatnim czasie w swojej skrzynce znajdowała ulotki wyborcze.
Badanie, zlecone przez Speedmail, alternatywnego operatora pocztowego wobec lidera – Poczty Polskiej, ujawnia, że najczęściej papierową korespondencję wysyłają urzędy (48 proc.), banki (36 proc.), administratorzy budynków mieszkalnych (30 proc.) oraz operatorzy telekomunikacyjni (20 proc.).
Źródło: businessinsider.com.pl