„Co roku w okresie świątecznym notujemy szczyt paczkowy, ale w tym roku mamy prawdziwy rekord – ponad 11 mln paczek obsłużonych jednego dnia przez Grupę InPost! Warto w tym miejscu podkreślić, że liczbę 1 mln obsłużonych przesyłek w ciągu jednego dnia przekroczyliśmy zaledwie w 2019 r., to najlepiej pokazuje, jak szybko rozwijamy się jako grupa – powiedział prezes i założyciel InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie prasowym firmy.
Do zwiększenia przepustowości i efektywności całego procesu logistycznego firma wykorzystuje AI. Sztuczna inteligencja służy InPost do optymalizacji procesu dostarczania paczek oraz załadunku i trasy frachtów. Przy pomocy AI testowany jest też optymalny łańcuch dostaw, a przede wszystkim dobierane są lokalizacje paczkomatów.
Sieć maszyn InPost to obecnie największy w Europie zautomatyzowany system odbioru i doręczania paczek, obejmujący łącznie blisko 33 tys. urządzeń i prawie 29 tys. punktów PUDO w dziewięciu krajach. Strategia ekspansji międzynarodowej i rosnące inwestycje w rozbudowę sieci InPost pozwoliły na obsłużenie rekordowej liczby paczek w ciągu jednego dnia (przyjmując 12-godzinny czas realizacji dostaw), podano także.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 r. przez Rafała Brzoskę, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: businessinsider.com.pl