Na czym polega oszustwo na „pracownika banku”?
Przestępca po nawiązaniu kontaktu i przedstawieniu się jako pracownik banku, przekazuje informacje o jakimś problemie z kontem lub oferuje dodatkową usługę, która rzekomo ma poprawić bezpieczeństwo finansów. Oszust w celu sprawdzenia zabezpieczeń rachunku może prosić o zainstalowanie specjalnej aplikacji. Niestety to właśnie dzięki niej, przestępca uzyskuje dostęp do urządzenia oraz ma możliwość zdalnie nim sterować. Później każdy ruch, w tym również dane jakie wpisujemy do logowania do bankowości, jest widoczny dla przestępcy. Oszust nie musiał znać numeru PIN, czy hasła, ponieważ widział co dzieje się na urządzeniu.
Pamiętajmy, że przedstawiciel banku nie poprosi o podanie hasła do konta ani o zainstalowanie dodatkowej aplikacji, która pozwoli na kontrolę komputera, czy telefonu. Dlatego jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce należy rozłączyć rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem pod numerem, który widnieje na stronie internetowej danej instytucji.
nadkom. Agnieszka Goguł
Oficer Prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Zgorzelcu