Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu informuje

PUP: Ogłoszenie o naborze wniosków o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy.

You are currently viewing Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu informuje

Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu ogłasza nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy. Zainteresowanych uzyskaniem w/w wsparcia zapraszamy  do składania wniosków w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgorzelcu przy ulicy Pułaskiego 14 w terminie od 15 października do 16  października  2024 r.

Z uwagi  na ograniczone możliwości zaciągania zobowiązań na przyszły rok cała procedura związana
z realizacją dofinansowania
 (rozpatrzenie wniosku, zawarcie umowy, zakup wyposażenia, zatrudnienie skierowanej osoby bezrobotnej oraz wypłata środków) będzie musiała zakończyć się jeszcze w bieżącym roku.

Wsparcie będzie mogło zostać przyznane na utworzenie około 5 stanowisk pracy ze środków Funduszu Pracy pozostających w dyspozycji Urzędu .

 

 

Złożenie kompletnego i prawidłowo sporządzonego wniosku oraz spełnienie kryteriów ustawowych nie będzie równoznaczne z przyjęciem wniosku do realizacji ( w związku z  nieobligatoryjnym charakterem wsparcia nie ma zastosowania procedura odwoławcza od odmowy przyznania refundacji).

Przy ocenie wniosków obok kryteriów formalnych wynikających z przepisów ustawy i  rozporządzenia uwzględniane będą w szczególności następujące kryteria dodatkowe:

  • kolejność wpływu wniosków do Urzędu (liczy się data faktycznego wpływu dokumentów do Urzędu, a nie data nadania/ stempla pocztowego);
  • kompletność i prawidłowość wypełnienia wniosku;
  • dotychczasowa współpraca z tutejszym Urzędem, efektywność zatrudnieniowa i kosztowa poprzednich programów, w których Wnioskodawca uczestniczył oraz fakt czy tworzone miejsce powoduje wzrost stanu zatrudnienia w firmie (przyrost netto liczby miejsc pracy);
  • posiadanie trwających zobowiązań z tytułu wcześniej zawartych umów oraz ocena przebiegu ich realizacji (m.in. ocena rotacji zatrudnionych na utworzonych stanowiskach pracy, okresy występujących wakatów, realizacja wszystkich postanowień umowy);
  • ocena przebiegu realizacji składanych przez Wnioskodawcę w Urzędzie ofert pracy;
  • stan zatrudnienia u pracodawcy w ostatnim okresie, występujące w nim zmiany oraz ich przyczyny;
  • proponowana forma zabezpieczenia ewentualnego zwrotu otrzymanej refundacji;
  • liczba osób bezrobotnych o określonych przez Wnioskodawcę kwalifikacjach pozostających w  ewidencji tut. Urzędu, możliwość dojazdu środkami komunikacji zbiorowej do miejsca pracy, efekty realizacji pośrednictwa pracy w odniesieniu do podobnych stanowisk pracy; (brak odpowiedniej liczby bezrobotnych kandydatów może stanowić powód odmowy realizacji złożonego wniosku);
  • warunki lokalowe w miejscu przeznaczonym na utworzenie stanowiska pracy;
  • utworzenie stanowiska objętego refundacją na terenie powiatu zgorzeleckiego.

Pierwszeństwo będą miały podmioty, które dotychczas nie korzystały z w/w formy wsparcia.

Szczegółowe informacje można uzyskać w  siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgorzelcu (pok. 114) lub pod numerem telefonu  75 77 70 534 w godzinach od 8:00 do 14:00.

Ogólne zasady uzyskania w/w wsparcia oraz aktualny formularz wniosku wraz z kompletem załączników dostępne są na stronie internetowej urzędu: http://zgorzelec.praca.gov.pl 

w zakładce „Dla pracodawców i przedsiębiorców – Wsparcie tworzenia miejsc pracy- 

– Refundacja kosztów wyposażenia i doposażenia stanowiska pracy”.

Źródło: Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu

Loading

Reklama
Reklama