- KAS zapoczątkowała zmiany dotyczące elektronicznego dostarczania dokumentów, udostępniając wcześniej w e-Urzędzie Skarbowym możliwość wyrażenia zgody na doręczenia na konto w e-US. Dotychczas wpłynęło prawie 2 mln takich zgód.
Dzięki e-doręczeniom administracja publiczna wchodzi w nową erę szybszej i tańszej komunikacji z obywatelem. Rozwiązania wprowadzone w ramach e-Doręczeń pozwalają wygodnie wysyłać i odbierać dokumenty elektroniczne o dogodnej porze i z dowolnego miejsca. Zgodnie z Ustawą o doręczeniach elektronicznych od 1 stycznia 2025 r. obowiązek korzystania z e-Doręczeń będzie dotyczył m. in. jednostek Krajowej Administracji Skarbowej. KAS już wcześniej wprowadziła możliwość wyrażenia zgody na elektroniczne doręczenia korespondencji na konto w e-Urzędzie Skarbowym.
„Komunikacja przez e-Urząd Skarbowy jest bezpieczna i bezpłatna dla podatnika. Mamy już blisko 2 mln zgód na elektroniczne doręczenia dokumentów na konto w e-US, tym sposobem przekazaliśmy prawie 3,5 mln pism. Zachęcamy do wyrażania zgód na elektroniczne formy wymiany korespondencji z urzędami skarbowymi i urzędami celno-skarbowymi z wykorzystaniem e-US czy Publicznej Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego” – podkreśla Szef KAS Marcin Łoboda.
Czym są e-Doręczenia
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele i firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych. Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.
Docelowo wszystkie podmioty publiczne, przedsiębiorcy i zawody zaufania publicznego będą miały obowiązek mieć adres do doręczeń elektronicznych i prowadzić korespondencję za pośrednictwem e-Doręczeń.
Poniżej animacja, która pokazuje jak aktywować usługę e-korespondencji w e-US.
Źródło: dolnoslaskie.kas.gov.pl